بازدید اعضای شورای شهر مشهد از پروژه خط دو قطارشهری مشهد | اتصال خطوط ریلی مشهد به یکدیگر تا پایان ۱۴۰۳ آغاز توزیع ۵۰۰ تن گوشت گرم گوساله با قیمت ۲۹۹ هزار تومان در مشهد (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) تأمین واگن‌های خط یک مترو مشهد تا ۳ سال آینده اجرای بی‌آرتی بولوار توس، اولویت ترافیکی مشهد در سال ۱۴۰۳ افزایش شهر‌های اقماری، نسخه حل مشکلات مشهد پژمانفر: دولت بعدی باید در امتداد دولت سیزدهم حرکت کند تقدیر فرماندار مشهد از توجه ویژه شهردار و شورای شهر مشهدمقدس به حاشیه شهر توجه ویژه مدیریت شهری مشهد به حاشیه شهر | اختصاص ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های اقتصادی شهر مشهد کیفیت هوای مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) سیل در خراسان رضوی بیش از ۲۰۶ هزار میلیارد ریال خسارت به بار آورد توضیحات شهردار مشهد در مورد پروژه‌های عمرانی شهر مشهد آغاز عملیات اجرایی مجموعه آبی رسالت، فصل جدیدی برای مردم به ویژه بانوان منطقه سه مشهد است رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد: ۴۰ درصد اعتبارات عمرانی به حاشیه شهر اختصاص پیدا کرده است دیدار سرکنسول جمهوری ترکیه با شهردار مشهد مقدس | اعلام آمادگی شهردار مشهدمقدس برای خواهرخواندگی توس و شهر «حران» ترکیه اختصاص ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال برای اجرای ۳۳ طرح در مشهدمقدس ناوگان اتوبوسرانی مشهد در خطوط ۵۸ و ۱۵۰۶ نونوار می‌شود+جزئیات شهرداری مشهد در تدارک دهه ولایت و انتخابات استمداد از مجلس، برای گرفتن سهم مردم مشهد از اراضی پادگان آغاز کاشت ۳ میلیون بوته گل فصلی تابستانه در مشهد ترافیک در محور‌های بزرگراهی مشهد (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از مشکل روشنایی در میدان جمعه بازار قدیم مهرآباد مشهد + پاسخ
سرخط خبرها

وزیر کار در مشهد: باید فرهنگ کار ایجاد شود و افراد با هر درآمدی کار کنند

  • کد خبر: ۱۳۲۷۷۷
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
وزیر کار در مشهد: باید فرهنگ کار ایجاد شود و افراد با هر درآمدی کار کنند
نشست سراسری زیست بوم اشتغال با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مشهد با موضوع اشتغال در دولت سیزدهم و هماهنگی بیشتر در ستاد و صف اجرایی مدیران استانی برگزار شد.

 به گزارش شهرآرانیوز، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع مدیران و معاونان اجرایی مرتبط با اشتغال در استان‌ها گفت: امروز با هدف تبادل نظر، دانش افزایی و آخرین تبادلات علمی و دانش روز در حوزه اشتغال گرد هم آمدید تا آخرین یافته‌ها را در هم آمیزید و به نتایج راهبردی و کاربردی برسید، تبادل اندیشه کنید تا ایده‌های ذهنی در ذهن صاحبان اندیشه تبدیل به پدیده شود و متناسب با موقعیت استانی خود به کار بگیرید.

صولت مرتضوی با بیان اینکه بحث اشتغال از نادر مباحثی است که از وظایف حاکمیت است، بیان کرد: هم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مساله اشتغال بیت‌الغزل ماموریت این دولت است.

به گفته وی، در آموزه‌های دینی ما به مساله اشتغال توجه ویژه‌ای دارد کسی که برای خانواده خود کار کند مانند کسی است که در راه خدا جهاد می‌کند.

وی خطاب به مدیران و معاونان حوزه اشتغال گفت: شما بازیگران اصلی اشتغال امروز دور هم جمع شدید تا چگونه اندیشیدن را پیرامون افزایش بهره وری کار ترسیم کنید و نتیجه گیری کنید. به عنوان مثال برخی آمار‌ها موید آن است تا ۹ میلیون هکتار زمین آبی کشاورزی داریم براساس استاندارد‌های جهانی هم هزینه‌ها بالاتر از نرخ متوسط دنیاست و هم نتیجه کمتر است.

وزیر کار ادامه داد: برداشت گندم و سبزیجات و غلات و.. پایین است درحالیکه راندمان آبی کشور ۳۰ درصد است و با همین آب موجود حداقل می‌توانیم به ۱۸ میلیون هکتار محصولات کشاورزی را افزایش بدهیم آبی که مایه حیات است به دلایل مختلف هدر می‌رود در سایر بخش‌ها مانند صنعت به همین صورت است.

اشتغال نه برای شاغل شدن، بلکه اشتغال برای تولید است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید به علم روز بشویم و به بهره وری بیاندیشیم ماموریت ویژه شما اشتغال است. اشتغال نه برای شاغل شدن که اشتغال برای تولید است اگر میزان اشتغال افزایش یابد و میزان تولید و بهره وری افزایش نیابد مانند در آب در هاون کوبیدن است.

مرتضوی اظهار داشت:برای اشتغال دو مقدمه لازم است اول آموزش و دانش است آموزش متناسب با نیاز سنجی نیست مبتنی بر پر کردن کرسی هاست برای کشور تولید دانش نمی‌کنیم لذا لازمه عمل کردن دانستن است که به صورت آموزش نمایش است.

وی گفت:نکته دوم منابع است اگر آموزش باشد و انگیزه در کار هم باشد منابع بدست می‌آیداگر طلای انبار شده بانوان در کشور ما تبدیل به منابع ریالی شود هیچ متقاضی دریافت تسهیلات در نوبت کار قرار نمی‌گیرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد:منابع، طبق تعریف تبصره ۱۶ و ۱۸ در استخدام اشتغال و مسکن تعریف شده است با تعاملی که با ریاست جمهوی انجام شده است پیش بینی‌هایی شده تا در دو حوزه عمران و اشتغال برنامه‌های مفیدی در دستور کار داریم منابع خوبی در حوزه اشتغال و عمرانی ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: تلفیق منابع بسیارمهم است، فرهنگ وقف برای اشتغال است که در کشور ما مغفول مانده است در حوزه اشتغال وقف کمی داریم.

وی گفت:در بحث اشتغال مساله مهم استفاده از ظرفیت‌های موجود است، دنبال طرح‌های جدید نباشیم ظرفیت‌های خالی بسیاری در استان‌ها وجود دارند که تعطیل شدند.

مرتضوی بیان کرد: باید فرهنگ کار ایجاد شود با هر درآمدی افراد باید کار کنند، بیکاری بد است.

دوره آموزشی مدیران و معاونین اشتغال استان‌ها با عنوان نشست سراسری زیست بوم ملی اشتغال با هدف حذف فاصله‌ها از ستاد تصیم گیری سیاست‌ها و صفوف اجرایی در استان‌ها به مدت سه روز از ۱۱ آبان ماه جاری آغاز و تا ۱۴ آبان ماه به پایان خواهد رسید. در این نشست سه روزه مدیران استانی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران تولید و اشتغالزایی از سراسر کشور به بیان مشکلات زیرساخت‌های اشتغال و کارآفرینی پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->